چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
مینو اصلانی

حوزه/رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین تهران تصریح کرد: مردم غزه با تأسی از قرآن و آیات مقاومت حرکت خود را شکل می‌دهند و دنیا را متوجه نظم نوین دیگری می‌کنند که برپایه ایستادگی در برابر ظلم شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین تهران در یازدهمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (چهارشنبه) به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با آغاز عملیات طوفان الاقصی، یک ادبیات مقاومت و پایداری ایجاد شد.

وی در این باره توضیح داد که ما شاهد مقاومت و پایداری مردم غزه هستیم که خود نشانی از یک تربیت دینی و قرآنی است. مردم غزه با تأسی از قرآن و آیات مقاومت، حرکت خود را شکل می‌دهند و دنیا را متوجه نظم نوین دیگری می‌کنند که برپایه ایستادگی در برابر ظلم شکل می‌گیرد. نتیجه این تربیت مقاومت محور آن است که آنها توانسته‌اند دنیا را به حرکت درآورند.

اصلانی افزود: قبل از طوفان الاقصی، نگاه به فلسطین و مظلومیت مردم آن در روزمرگی‌ها گم شده بود و استمرار حمایت از فلسطین گاه از سوی مردم جهان مورد کوتاهی قرار می‌گرفت؛ اما بعد از طوفان الاقصی و ایستادگی مردم غزه، ادبیات مقاومت محور ایجاد شد. ادبیاتی که به دنیا نشان داد، می‌توان در برابر ظلم و جنایت ایستادگی کرد و کوتاه نیامد.

وی در ادامه تاکیدکرد که در واقع مردم غزه، سنگ محکی شدند برای همه ملت‌ها که آنها در کدام سمت تاریخ می‌ایستند. آیا در طرف درست تاریخ می‌ایستند که حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت است و یا در طرف جبهه باطل که جنایتکارانه این صحنه را مدیریت می‌کنند؟

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین همچنین به ایفای نقش دوگانه برخی کشورهای اسلامی اشاره کرد که آنها در لفظ از غزه حمایت می‌کنند؛ اما در عمل حامی کفر هستند و کمک‌های آنها به رژیم کودک‌کش ادامه دارد.

وی در این باره توضیح داد: این دوگانگی، تاریخ را به قضاوت می‌نشاند که این قضاوت تاریخ شامل همه گروه‌ها، افراد و جوامع می‌شود. چه آن‌هایی که مزورانه عمل می‌کنند؛ اما در باطن همچنان در جبهه باطل ایستاده‌اند و چه آنهایی که در جبهه حق حضور دارند،کشته می‌شوند، شکنجه می‌شوند، تحقیر می‌شوند و از حقوق اجتماعی محروم هستند اما همچنان برای مردم غزه ایستادگی می‌کنند مانند دانشجویان کشورهای مختلف غربی، اروپایی و آمریکایی و اساتید دانشگاه‌ها که به فرموده مقام معظم رهبری در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.

اصلانی در ادامه سخنان خود به جریان دیگری که مزورانه عمل می‌کند، اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهایی که نام کشورهای اسلامی را با خود حمل می‌کنند را می‌بینیم که در این جبهه مذبذبانه ایستادند و علی‌رغم مشخص بودن صحنه همچنان براساس منافع خود و یا ترس و وحشتی که از آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی دارند، همچنان این کمک‌رسانی را به باند تبهکار صهیونیستی ادامه می‌دهند.

وی افزود: اما مردم و آزاداندیشان این سه جبهه را شناسایی کردند و دیدند کسانی که در این سه جبهه حضور داشتند، چگونه خود را در معرض قضاوت تاریخ قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha